צה"ל: הצגנו בקבינט צורך ברכש צוללות עתידי

    איתי גדסי No Comments on צה"ל: הצגנו בקבינט צורך ברכש צוללות עתידי

    בצה"ל מגיבים לסערת הצוללות והתחקיר על מעורבות גורמים בכירים ברכש הצוללות ואומרים כי צה"ל הציג בדיון בקבינט צורך ברכש עתידי של צוללות • המל"ל: כל השיקולים היו מקצועיים והם צרכים אסטרטגיים של מדינת ישראל בשנים הבאות

    דוד שמרון צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה״ל התייחס היום לתחקיר שפורסם בערוץ 10 לפיו גורמים בכירים מעורבים בעסקת צוללות, והודיע כי בעניין הצוללות מדובר על רכש עתידי (בעוד יותר מעשור) של שלוש צוללות שיחליפו צוללות שיתיישנו.

    דובר צה"ל אמר כי "הצורך הוצג על ידי צה״ל בדיון קבינט שנערך לאחרונה, בהמשך לשיח השוטף המתקיים בדרגים השונים (ראש הממשלה, שר הביטחון, דיוני קבינט וועדות חוץ וביטחון) בנושאים מעין אלה".

    בצה"ל הפריכו את הטענה לפיה לא היה צורך ברכש צוללות נוסף, וכי הדרישה לרכישה זו הגיעה ממניעים נסתרים של גורמים שעשויים להרוויח ממנה.

    בתחקיר של ערוץ 10 (רביב דרוקר), נטען כי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, משמש גם כבא כוחו של איש העסקים הישראלי מיקי גנור שתיווך בעסקה, דבר שעלול להיות בעייתי בנסיבות מסויימות.

    במל"ל הגיבו לתחקיר ואמרו כי "רכש הצוללות מגרמניה נעשה גם הוא בתהליך מקצועי סדור, ללא שום השפעה חיצונית, ובהמלצת כל גורמי המקצוע במשרד הביטחון, צה"ל, והמל"ל, כפי שעולה ממסמכים ומדיונים רבים.

    במל"ל הוסיפו כי במסגרת תהליכי בניין הכוח של צה"ל ותכנון רב-שנתי לריענון וחידוש סד"כ הצוללות, הוחלט על רכש של 3 צוללות. בשל שיתוף הפעולה בין ישראל לגרמניה בתחום הצוללות, הנמשך משנות ה-90' לשביעות רצונם המלאה של צה"ל ומערכת הביטחון, הוחלט להמשיך את הרכש מגרמניה.

    "בשום שלב לא העלו הגורמים המקצועיים אפשרות לרכש צוללות מגורם אחר, וזאת משיקולים מקצועיים, מבצעיים ומדיניים – ובראשם היחסים הקרובים בין ישראל לגרמניה. גם שיקולים כלכליים לאומיים תמכו בהחלטה, שכן ישראל זכתה למענק גבוה מטעם ממשלת גרמניה בשווי של מאות מיליוני אירו.

    "ראש הממשלה העלה את הבקשה לרכש הצוללות והמענק מגרמניה בפני הקנצלרית, ולאחר מכן נוהלה עבודת מטה בין-משרדית של כל הגורמים המקצועיים הרלבנטיים שהביאה לסיכומים.



    0 תגובות